Casus Vallende Sterren

In elke casus behandelen wij een voorbeeld uit de praktijk. Wat zijn de lessons learned en wat zou een passende oplossing zijn?

Verder lezen

Casus foutje, bedankt!

We doen allemaal wel eens per ongeluk iets verkeerd. ‘Fouten maken mag’, zeggen we dan, maar niemand doet dit graag. Rond het maken van fouten hangt vaak schaamte en in sommige bedrijven zijn medewerkers zelfs bang voor represailles.

Verder lezen

Casus ongemakkelijke signalen

De gesprekken rondom de koffieautomaat zijn voor bestuurders, sleutelfuncties en interne toezichthouders een goede manier op de hoogte te blijven van wat er allemaal speelt binnen de organisatie (buiten de officiële agenda om). 

Verder lezen

Casus advocaat van de duivel

We vinden het allemaal prettig om in goede harmonie besluiten te kunnen nemen omdat we min of meer gelijk denken over bepaalde zaken. Ons vertrekpunt is goed verankerd in de kernwaarden van de organisatie en daarom is het misschien ook wel logisch dat een goede voorbereiding van de besluitvorming snel leidt tot consensus. Maar wat als het misschien allemaal net iets te makkelijk gaat?

Verder lezen

Casus synergie, maar geen sympathie

Overnames, samenvoegingen en fusies zijn vaak ingegeven door rationele overwegingen omtrent schaalgrootte, een meer integrale klantbediening of financiële omstandigheden. Dit soort trajecten wordt vaak zorgvuldig voorbereid en begeleid, soms worden moeilijke beslissingen vroeg genomen en zo wordt er na een zeker traject optimistisch toegewerkt naar een betere toekomst.

Verder lezen

Deze website maakt gebruik van cookies

InAudit maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren en je voorkeuren te onthouden. De noodzakelijke en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Ga je voor een optimaal werkende website inclusief embedded content druk dan op Accepteren.

Noodzakelijk
Voorkeuren
Statistieken

Lees meer over onze cookies in onze Privacy Policy.