Management Game
De doelstelling van deze training is om deelnemers zelf besluiten te laten nemen in een fictieve casus om ze daarmee inzicht te laten krijgen in de Solvency II impact.
Stelt u zich eens voor. U staat aan het roer van uw eigen verzekeringsbedrijf. U bepaalt uw eigen strategie en maakt zelf afgewogen keuzes ten aanzien van premiebeleid, herverzekering en asset mix met als doel een zo hoog mogelijke marktwaarde. Neemt u de beste beslissingen? Bent u de beste verzekeraar?
Management Game
Met deze training krijgen deelnemers inzicht in de gevolgen van besluiten (in termen van rendement en solvabiliteit) en inzicht in de impact van ontwikkelingen op gedrag (de intu?tieve drang om "alles of niets" te spelen als de nood hoog wordt, zelfoverschatting als het juist heel goed gaat en frustratie over de beperkingen die de toezichthouder stelt).
Deze game is al bij diverse verzekeraars gespeeld, ook door RvC-leden, en wordt goed gewaardeerd.
Opzet
Deze training is als volgt opgebouwd:
- Managing Solvency II - introductie
- Berekeningen van de SCR-hoofdlijnen
- Beheersen van de Solvabiliteitsratio
- Capital Generation
- Risico-rendement afwegingen
- Impact op de Solvabiliteitsratio
- Strategisch / Tactisch / Operationeel niveau
- Wat betekent dit voor de AO/IC?
- Risicobereidheid en rol van de RM functie
- Management rapportages
Aanpak
Het eerste deel van de training bestaat uit een uitleg over de basis. Vervolgens wordt het programma interactief ingevuld. Deelnemers worden uitgedaagd om zelf na te denken over de impact van bepaalde besluiten op de SCR en het eigen vermogen.
Kosten
Deze training wordt bij voorkeur in house verzorgd. De Management Game kan gespeeld worden door maximaal 14?personen en kost ? 2.500,- per groep. De game duurt 3?uur en levert ook nog 2 PE punten op. ?
Belangstelling?
Heeft u belangstelling voor deze training? Vraag dan vrijblijvend deze training aan via het contactformulier. Wij kijken dan samen met u wanneer deze training verzorgd kan worden en voor welke personen uit uw organisatie.